HomeNet fiberinstalllasjon - UTSATT - Del 2

Postet av 0600 Hoff Terrasse Sameie den 15. Jul 2021

PGA ferie avvikling og andre utfordringer har utbygger spurt om tillatelse til å utsette ferdigstillelse til 1 november.


Det er godkjent av styret.


3 Kommentarer

Kommentarer

  • Frank Tidemann

    Hei alle sammen. Den kollektive avtalen med Telenor sies opp med virkning fra 1 noember og dette gjøres av styret. Som nevnt tidligere er det KUN internett som er en del av den kollektive avtalen som kreves inn via felleskostnadene hver måned. Dette reduseres fra 397 som det er nå til 249. Avtaler om TV tegnes privat mellom seksjonseier og TV-leverandøren. Det er ikke noe poeng i å installere dekoderen før signalet skrus på 1 november. Dette er relativt enkelt og vi antar at de aller fleste vil få til dette på egenhånd. Før signalet skrus på vil hver enkelt seksjon få besøk av montører fra HomeNet sin entreprenør , Fibber. De vil kunne svare på spørsmål om tilkoblingen. Ellers er det supporttelefon hos HomeNet foro spørsmål om internett og supporttelefon hos valgt TV-leverandør for spørsmål om dekoder. HomeNet vil om kort tid begynne å henge opp oppslag for varsel om montering i seksjonene. Følg med på oppslagstavlene.

    30 august 2021
  • Hildegunn Grimstad

    Hei, det hadde vært fint om svaret kunne leses av alle? Jeg har kjøpt allente ultra HD box, den kom på døren utrolig fort. Er det sånn at jeg skal installere den selv( min sønn) dagen før 1. november? Vennlig hilsen Hildegunn Grimstad

    29 august 2021
  • Christian Wulff-Pedersen

    Formann Frank Tidemann. Vi finner informasjon om innstallering av nytt nett svært mangelfull. Vi ble oppfordret av Homenet til å velge leverandør av tv-kanal og valgte RiksTV. Vi har nå fått tilsendt dekoder fra RiksTV i går. I dag kom melding om av ny dekoder er underveis. Spørsmålet er om det er vi eller sameiet som besørger denne tjenesten? Vi er blitt orientert av RiksTV at vi skal betale kr 299 per måned for abonnement. Er det riktig at vi skal betale dette direkte, eller skal det gå gjennom Sameiet? Når det gjelder oppsigelse av Canal Digital er spørsmålet om det er vi som skal betale dette, eller skal det gå gjennom Sameiet? Vennlig hilsen Turid og Christian Wulff-Pedersen HT6

    19 august 2021

Logg inn for å skrive en kommentar.